Ο Κεν Λόουτς ξεσκεπάζει το βρώμικο χρήμα στον πόλεμο του Ιράκ

Loach

ΚΑΝΝΕΣ, ΑΠΟΣΤΟΛΗ: ΚΩΣΤΑΣ ΤΕΡΖΗΣ
Κάρλος, το «Τσακάλι». Ξεπερνά σε διάρκεια τις πέντε ώρες η βερσιόν της ταινίας “Carlos” του Ολιβιέ Ασαγιάς, εντυπωσιακή κινηματογραφική βιογραφία του Λατινοαμερικάνου «επαγγελματία επαναστάτη» Ιλιτς Ραμίρεζ Σάντσεζ. Σίγουρα η καλύτερη μέχρι τώρα δουλειά του Ασαγιάς, που λόγω της διάρκειάς της απευθύνεται κυρίως στην τηλεόραση, ενώ μάθαμε ότι ετοιμάζεται και μία βερσιόν των 140 λεπτών, για τις κινηματογραφικές αίθουσες. Στο ρόλο του Κάρλος ο συμπατριώτης του από τη Βενεζουέλα και συνονόματός του Εντγκαρ Ραμίρεζ. Εν τω μεταξύ, επιβεβαιώθηκαν οι φήμες που ακούστηκαν κατά τη συνέντευξη τύπου του Αμπάς Κιαροστάμι, ότι ο φυλακισμένος στην Τεχεράνη σκηνοθέτης Τζαφάρ Παναχί, ξεκίνησε απεργία πείνας. Η είδηση ανακοινώθηκε από ένα αντικαθεστωτικό ιρανικό σάιτ και επιβεβαιώθηκε από τη σύζυγο του σκηνοθέτη, Ταερέ Σαεντί. Τα αιτήματα του φυλακισμένου σκηνοθέτη αφορούν τα στοιχειώδη δικαιώματά του: να μπορεί να έχει πρόσβαση σε δικηγόρο, να δέχεται επισκέψεις από την οικογένειά του και εν τέλει να αφεθεί ελεύθερος μέχρι την ακροαματική διαδικασία στο δικαστήριο. Ο Κιαροστάμι στη συνέντευξη τύπου εδώ στις Κάννες υπερασπίστηκε τον Παναχί, και δήλωσε πως «το ανεξάρτητο σινεμά στο Ιράν βρίσκεται υπό διωγμό». Ο 69χρονος Ιρανός δημιουργός, που δεν μας είχε συνηθίσει σε αντικαθεστωτικές δηλώσεις, γύρισε την τελευταία του ταινία στην Ιταλία αλλά σκοπεύει να επιστρέψει στο Ιράν για την επόμενη κινηματογραφική δουλειά του: «Αν η ιρανική κυβέρνηση συνεχίσει να αρνείται την αποφυλάκιση του Παναχί, τότε πρέπει να δώσει εξηγήσεις, γιατί δεν καταλαβαίνω πώς μια ταινία μπορεί να θεωρηθεί έγκλημα, ιδιαίτερα μάλιστα όταν το φιλμ δεν έχει ακόμη αρχίσει να γυρίζεται».
Η ταινία του Κεν Λόουτς «Route Ιrish», δικαίωσε απόλυτα την επιλογή των Τερί Φρεμό – Ζιλ Ζακόμπ να την προσθέσουν την τελευταία στιγμή στο διαγωνιστικό πρόγραμμα. Ο μεγάλος σκηνοθέτης, που επιμένει πάντα σε ένα κοινωνικό-πολιτικό σινεμά, εστιάζει εδώ στην «ιδιωτικοποίηση» των σύγχρονων πολέμων, μέσα από μια απλή, «ανθρώπινη» ιστορία για τον πόλεμο στο Ιράκ.
Το σενάριο της ταινίας, γραμμένο από τον σταθερό συνεργάτη του Λόουτς Πολ Λάβερτι, έχει ως σημείο εκκίνησης τη βαθιά φιλία δύο νέων ανδρών από το Λίβερπουλ, του Φράνκι και του Φέργκους, που διακόπτεται βίαια όταν ο πρώτος σκοτώνεται στο Ιράκ… Η έρευνα που ξεκινά ο Φέργκους (ο οποίος νωρίτερα ήταν κι εκείνος στο Ιράκ) για τον θάνατο του φίλου του θα αποκαλύψει μια αλυσίδα διαφθοράς και συμφερόντων των ιδιωτικών «οργανισμών» που προσλαμβάνουν και απασχολούν χιλιάδες μισθοφόρους. Ο σύγχρονος πόλεμος έχει γίνει μια τεράστια κερδοφόρα επιχείρηση, λένε οι Λόουτς- Λάβερτι. Κάποιοι όχι μόνο κερδίζουν απίστευτα ποσά, χρησιμοποιώντας ανθρώπους σαν φτηνό, αναλώσιμο υλικό, αλλά ταυτόχρονα διαφθείρουν συνειδήσεις, καταστρέφουν ανθρώπινες ψυχές… Είναι από τις λίγες ταινίες του Λόους που τα όρια ανάμεσα σε «καλούς» και σε «κακούς» δεν είναι και τόσο ευδιάκριτα… Κανείς δεν βγαίνει αλώβητος από το Ιράκ, λέει ο Λόουτς. Ηδη αρκετοί εδώ στις Κάννες λένε ότι το «Route Ιrish» έχει θέσει σοβαρή υποψηφιότητα για τον Χρυσό Φοίνικα –που θα είναι ο δεύτερος για τον Λόουτς μετά τον «Ανεμο που χορεύει το κριθάρι» του 2006.

Advertisements

Σχολιάστε

Filed under film reviews

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s